De zakelijk directeur van LINDA. werkt in een bunker

Foto Linda Magazine

NRC Q is benieuwd naar jouw werkdag. En naar die van Mariëlle Arts (39), zakelijk directeur van Mood for Magazines, uitgever van het merk LINDA.

Heb je wel eens een romance gehad met een collega?

“Nee. Ik ben al heel lang gelukkig getrouwd, dus ik sta er totaal niet voor open. En het wordt ook lastig, ik werk hier met vrijwel alleen maar vrouwen, haha.”

Mariëlle Arts, zakelijk directeur van uitgever Mood for Magazines

Een foto die is geplaatst door NRCQ (@nrcqnl) op

Hoe laat ben je begonnen met werken vandaag?

“Ik ben om negen uur begonnen op kantoor. Maar daarvoor heb ik thuis mijn mail al gedaan. Dagelijks krijg ik tussen de 50 en 100 mailtjes binnen. Ik houd de stroom zo veel mogelijk bij. Gisteravond heb ik nog gewerkt, dus ik ging laat naar bed. Mijn werktijden zijn flexibel, ik werk op elk moment dat het kan. Dat geldt voor ’s ochtends en voor ’s avonds. Gelukkig kan ik goed tegen weinig slaap.”

“Ons kantoor zit in Naarden-Vesting en ik woon vlakbij. Het is zeven minuutjes met de auto. Of met de fiets natuurlijk, maar dat doe ik niet zo vaak.”

Luister je je voicemail af?

“We zitten hier in een soort bunker, ons kantoor zit in een kazerne. Boven ons is nog zo’n zes meter grond. Het bereik is dus niet zo goed hier. Als ik dus aan het einde van de dag naar buiten stap, heb ik soms wel verschillende voicemailberichten. Die luister ik dan in de auto af. Ja, ik beluister ze dus wel. Maar dat zijn geen werkgerelateerde berichten hoor, daarvoor bellen mensen gewoon naar het kantoor.”

De ‘bunker’ met daarin het kantoor van Mariëlle Arts

Een foto die is geplaatst door NRCQ (@nrcqnl) op

Hoeveel vrienden heb je op je werk?

“Ik beschouw mijn directe collega’s niet allemaal als vrienden en vriendinnen, maar het voelt wel als een soort familieband. Dat komt doordat we een klein bedrijf zijn, met ongeveer 40 vaste medewerkers. Daarnaast hebben we een heleboel freelancers, dus al met al zitten we hier dagelijks met 70 mensen.”

“Vanuit het bedrijf worden gezellige dingen geregeld, zoals lunches om bij te praten of feesten om nieuwe producten te lanceren. Gister kwam bijvoorbeeld nog spontaan een borrel tot stand.”

Wat is het laatste bericht dat je van een collega kreeg?

“Het was een e-mail met daarin de vraag of wij het MIPtv in Cannes zullen bezoeken. Dat is een internationaal evenement in april waar film- en videoproducten bijeenkomen. Ze verkopen rechten van producties aan elkaar. Dit najaar lanceren we LINDA.tv en we moeten daarom overwegen of we erheen gaan.”

“LINDA.tv is een nieuw concept waar we mee bezig zijn, het slimme videoplatform voor de leukste vrouwen van Nederland. We zijn nu nog druk bezig met de ontwikkeling. Vandaag zetten we in het businessplan de puntjes op de i.”

Leuke rubriek? Lees de eerdere afleveringen hier. Met onder meer de boterhammen bij Harley Davidson en wie heeft er nog 1.182 ongelezen e-mails?