Ricky Gervais’ tenenkrommende humor in de perfecte anti-reclamespot

“Ik doe het alleen voor een shedload of money.” Komiek Ricky Gervais weet zijn irritante comedystijl perfect in te zetten voor een Australische reclamespot.

Foto: printscreen Youtube

“Ik doe het alleen voor een shedload of money.” Komiek Ricky Gervais weet zijn irritante comedystijl perfect in te zetten voor een Australische reclamespot.

Gervais, bekend van The Office en Extra’s, blinkt uit in het spelen van onuitstaanbare types. De Australische kabelmaatschappij Optus gaf Gervais de vrije hand voor een reclame om een deal met Netflix te promoten. Het resultaat: Gervais weet zijn tenenkrommende humor in te zetten voor een perfecte anti-reclamespot. Hij vertelt nauwelijks iets over Optus (“nooit van gehoord”) en zit in plaats daarvan op te scheppen hoeveel geld hij wel niet krijgt voor minimale inspanningen.

Ook de korte, zogenaamd mislukte ’wegklikadvertenties’ zijn de moeite waard:



Tot slot geeft Gervais nog een ‘echte’ pitch, geheel in de pijnlijk-arrogante stijl van David Brent, zijn personage uit The Office: