Wordt de beursgang van Honest Company een klapper?

Earth maps courtesy of NASA: http://visibleearth.nasa.gov/ Foto iStock

Wat gebeurde er in de VS terwijl je sliep? Onze correspondenten praten je bij.

Drie keer is scheepsrecht hoopt Brian Lee. Na het naar de beurs brengen van zijn twee andere bedrijven - LegalZoom en ShoeDazzle - denkt de CEO dat zijn Honest Company de klapper wordt. De fabrikant van milieuvriendelijke baby-producten die geleidt wordt door actrice Jessica Alba moet de nieuwe en veel duurzamere Johnson & Johnson worden, vertelt Lee tegenover Re/code.

Honest Company wordt al door The Wall Street Journal beschouwd als een start-up die in potentie minstens tien miljard dollar waard is. Het bedrijf in Santa Monica is er nog niet (geschatte waarde is meer dan 1 miljard), maar investeerders legden sinds de oprichting in 2012 al 122 miljoen dollar voor oprichters Alba en Lee.

Volgens re/code is er veel aandacht van investeerders voor een beursgang van Honest Company. Maar eerst moet het bedrijf, dat pas bijna drie jaar oud is, de concurrentie van bedrijven als Amazon moeten overleven. De internetretailer verkoopt sinds kort ook’eerlijke’ pampers en andere duurzame babyproducten.

Uber van de ruimte

Niet alleen voor Star Trek-fans is ‘Space… the final frontier‘, ook durfkapitalisten zijn inmiddels helemaal om. Volgens Techcrunch is investeren in ruimtetechnologie op dit moment de norm.

Start-ups als SpaceX, Skybox, Planet Labs, Rocket Lab en O3B zijn momenteel helemaal hot. Investeerders pompen miljoenen in deze bedrijven die sneller, goedkoper en betere producten willen gaan maken dan de ruimteorganisaties van overheden. Deze ‘marktverstorende’ start-ups omzeilen immers de bureaucratie van ambtenaren en kunnen meer risico’s nemen met hun kapitaal (het is geen belastinggeld).

Na de vele successen van durfkapitalisten in de techsector is er heel veel geld om de dromen over ruimtevaart waar te maken, schrijft Techcrunch. De voorzitter van de X-Prize Foundation (wiki) Peter H. Diamandis, een organisatie die uitvinders uitdaagt om met innovatie ruimtevaartideeën te komen - vat de ruimtetrend en het succes ervan het beste samen:

“During the next 50 years, in countless cycles, in countless entrepreneurial companies, this ‘let’s just go and do it’ mentality will help us finally get off the planet and irreversibly open the space frontier. The capital and tools are finally being placed into the hands of those willing to risk, willing to fail, willing to follow the dreams.”

Zeg maar dag tegen de burger

Het einde van de Big Mac is in zicht, voorspelt Business Insider. Het baseert zich niet op geruchten, maar simpelweg op het feit dat het noodlijdende McDonald’s het menu gaat aanpassen om weer aantrekkelijk te worden voor consumenten.

Dat McDonald’s dit laatste gaat doen is niet bepaald nieuw, de fastfoodketen kondigde deze ingrijpende maatregel in december al aan. Maar toen ging het alleen om het schrappen van de Quarter Pounder van het menu. Maar als die even iconische grote hap kan verdwijnen, kan de Big Mac dat ook. Business Insider brengt een ode en alvast een in memoriam aan de vette hap van McDonald’s.