American Apparel investeert in goede pr

Wat gebeurde er in de VS terwijl je sliep? Onze correspondenten praten je bij.

American Apparel kan wel wat goede pr gebruiken na het schandaal rond oprichter Dov Charney en de grote financiële verliezen die het bedrijf daardoor leed. Het kledingmerk heeft om die reden marketing-veteraan Cynthia Erland aangenomen, schrijft The Wall Street Journal.

Erland, die eerder werkte voor het prestigieuze kledingbedrijf Perry Ellis International in New York, stelt per 9 maart Thoryn Stephens aan als de eerste chief digital officer van American Apparel. Die laatste werkte eerder al als datagoeroe voor Fox Broadcasting Company LinkedIn).

Zowel Erland als Stephens gaan proberen het negatieve tij te keren bij American Apparel dat kampt met dalende inkomsten en oplopende verliezen. Dat doen zij onder de nieuwe CEO Paula Schneider die de rommel van Charney moet opruimen.

Apple is redding van hedgefunds

Het feit dat veel hedgefunds op dit moment overleven heeft te maken met hun portfolio vol Apple-aandelen, stelt Bloomberg.

Het is de conclusie van een onderzoek van Goldman Sachs. Het succes van Apple, dat vandaag weer een record verbrak met een geschatte waarde van meer dan 765 miljard dollar, is de redding in een onzekere markt. “Apple is de drijvende kracht achter hedgefunds”, zegt analist David Kostin van Goldman Sachs, “maar ook achter de groei van Amerikaans vermogen en rendement”. De hoeveelheid Apple-aandelen in portfolios steeg het afgelopen jaar met zeker 19 procent.

Merril Lynch vuurt eerste salvo in potentiële beursoorlog

Beurshandelaren hielden zich de afgelopen tien jaar aan de gouden regel dat zij collega’s die hun werkgever verlieten - en klanten meenamen - niet aanklaagden. Maar Bank of America Merril Lynch, een van de grondleggers van dit sociale contract, trekt zich hier volgens Business Insider niets meer van aan.

De zakenkrant baseert zich op juridische bronnen in de financiële wereld. De afgelopen maanden zouden werknemers die Merril Lynch verlieten contracten moeten ondertekenen dat zij geen telefoonnummers of namen van klanten meenemen. Dat is in strijd van het zogeheten Protocol for Broker Recruiting, dat de behoeftes van klanten van handelaren voorrang moet geven aan die van de firma’s. Het contract moest een einde maken aan de talloze dure rechtszaken die ex-werknemers en hun oude en nieuwe werkgevers met elkaar uitvochten.

Tegenover Business Insider laat Merril Lynch weten zich gewoon aan het protocol te houden, maar het is niet de eerste keer dat het financiële instituut ermee botst. De komende maanden moeten uitwijzen of het hommeles wordt op Wall Street.