Eigenaren Telegraph leenden 250 miljoen pond van HSBC

Het Britse dagblad The Daily Telegraph zwichtte eind 2012 voor de druk van adverteerder HSBC om niet negatief over de bank te berichten. Dat zou zijn gebeurd nadat de eigenaren van de krant, de gebroeders Barclay, een lening van 250 miljoen pond (337 miljoen euro) hadden gekregen van HSBC, meldt The Guardian. De belangenverstrengeling was reden voor commentator Peter Oborne om op te stappen. Hij beschuldigde de krant eerder deze week in een brief van lezersbedrog. In het commentaar schrijft de krant vanochtend dat „geen onderwerp, persoon of organisatie off-limits is voor onze journalisten”. (NRC)