Het dák eraf tijdens het feest van klus-app Jobado

Bo&Caro gaan elke dag naar een bedrijf. Ze zijn bij aandeelhoudersvergaderingen, productpresentaties of vrijdagmiddagborrels en willen graag weten: wie is hier belangrijk?

Wat: Lanceringsfeestje van klus-app Jobado op de Herengracht in Amsterdam

Wie: App-ontwikkelaar Melvin Bostelaar, eerste gebruiker Leendert en twintig feestgangers

Nog drie minuten en dan gaat het dak eraf. Heeft app-bouwer Melvin Bostelaar zijn vrienden beloofd. Die staan wat onwennig in een halve cirkel te kijken naar een mooi meisje dat champagne inschenkt. Bostelaar zegt dat het wat hem betreft allemaal wel wat rapper mag, en dus schenkt het meisje nog sneller.

Hij is een tíkje gespannen vandaag, vanwege de lancering van zijn app, Jobado. Hiermee kunnen klusjes – lampje indraaien, grasmaaien - uitgewisseld worden. En diensten. Spaanse lessen bijvoorbeeld.

Leendert (l) heeft alvast een klusbus aangeschaft. #lanceringsfeestje #Jobado

Een foto die is geplaatst door Bo&Caro (@boencaro) op

Ideaal wanneer je als student wat wilt bijverdienen. Of geen baan hebt, zoals Leendert. “Ik ben ‘niet-uitkeringsgerechtigd‘”, zegt hij. En nu rijdt hij het land door als klusjesman, zegt Bostelaar gauw.

“Je hebt er speciaal een klusbus voor gekocht, hè Leendert?”

Dan een knikje van Borstelaar, het sein, en Leendert begint te vertellen over een familie uit Almere die hij heeft geholpen. Kapotte kraan. “Die mensen hadden al drie dagen niet gedoucht.” Heftig, vinden de vrienden van Bostelaar.

En dan moeten ze aftellen. Het mooie meisje heeft iedereen champagne gegeven. Bostelaar kijkt geconcentreerd op een blaadje met tijdstippen.

“Oke jongens. Om twaalf uur zevenenvijftig wordt onze commercial gedraaid.”

Hij zet Sky Radio wat harder. Niet dat ze daar doorgaans naar luisteren op kantoor, zegt hij. “Maar hier zit ons publiek hè. Radio 538 is veel te jong.”

Er lijkt geen eind te komen aan Robbie Williams’ ‘I just wanna feel’. Nog altijd even ongemakkelijk wiebelen de genodigden heen en weer. Nu met champagneglas. “Eh. Melvin. Weet je zéker dat..” Ja dat weet hij. Nu even stil graag, hij moet opletten. Een songfestivalhit, een autoreclame.

En dan, om 12.57 uur precies galmt Bostelaars reclamespot het kantoor door. “Eh, proost?”, doet iemand. Ging toch het dak er nog af.