Discowinkelen op muziek van Dreft Punk

Nadat hordes jongeren de Facebookpagina van de Huishoudbeurs bestookten met vragen over „Dreft Punk” is het nu tijd voor een nieuwe jolige huishoudhype: een verzoekje aan supermarkten om disco-avonden te organiseren.

Het Facebookevenement ‘Disco Boodschappen in een supermarkt’ heeft online al 9.300 aanmeldingen. Het idee om het event te organiseren, ontstond door een briefje op het prikbord van een Amsterdamse Albert Heijn. Een anonieme student vroeg of AH een uur per week discowinkelen kan introduceren.

Het briefje is twee jaar oud, maar circuleert sindsdien op internet. Toen Joost Aartsen (25, app-ontwikkelaar) het onder ogen kreeg, bombardeerde hij samen met drie vrienden vrijdag 6 februari tot disco-boodschappenavond. „Ik heb een hekel aan boodschappen doen”, legt Aartsen uit. „Tl-verlichting, supermarktmuziek en mensen die snel weer weg willen... Ik wil dat omdraaien: discolicht, een dansvloer en vrolijke mensen die langer willen blijven. Een uurtje dansen en daarna vijf minuten boodschappen doen. We zijn met verschillende Amsterdamse supermarkten in gesprek, ze reageren enthousiast.” Welke supermarkten dat zijn, wil Aartsen nog niet meedelen. En de schrijver van het oorspronkelijke briefje? „Die komt ook!”

    • Cecile Elffers