Puur & Eerlijk is voortaan AH Biologisch

Liefhebbers van quinoa kunnen hun pak biologisch geteeld pseudograan vanaf nu ook van het eigen merk van Albert Heijn kopen. De supermarktketen breidt het assortiment biologische producten uit met 120 nieuwe artikelen, waaronder sappen, wijnen, vlees, duurzaam gevangen vis- en dus quinoa.

Tegelijkertijd maakt Albert Heijn een einde aan de eigen productlijn Puur & Eerlijk. Die bestond uit voedingswaren die volgens Albert Heijn zijn geproduceerd ‘Met extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu’.

In de plaats van Puur & Eerlijk komt het merk AH Biologisch. Onder meer duurzaam geproduceerde artikelen en zogeheten Fairtrade-producten zullen in de loop van de komende maanden allemaal een andere verpakking krijgen. Ook zetten de winkels groene kaartjes bij de schappen om de producten makkelijker vindbaar te maken. Albert Heijn heeft nu vier eigen merken: AH Basic, AH Huismerk, AH Excellent en AH Biologisch.

De verandering past volgens Albert Heijn in zijn strategie om zich in 2015 meer te richten op biologisch geproduceerde voedingsmiddelen. AH liep daarin jaren voorop, het was de eerste grote supermarktketen die inzette op de biologische trend. Maar het kreeg de laatste jaren te maken met stevige concurrentie van onder meer supermarktketen Marqt. (ANP)