2015 is koperoranje

Gaat u volgend jaar in uw koperoranje vliegende auto – een koffie met yakboter in de bekerhouder en een computerbril op uw neus – naar balletfitness? Waarschijnlijk niet. Is deze bijlage, waarin onze vaste medewerkers trends voor 2015 signaleren, daarmee onzin? Nee. De vliegende auto komt dit jaar op de markt. Een aantal Nederlanders is inmiddels een vliegbrevet aan het halen. En dat koperoranje volgens AkzoNobel de kleur van het jaar is, en niet staalblauw, zegt iets over een positiever wereldbeeld – of in ieder geval over de behoefte van de verffabrikant daaraan. De koffie met yakboter geeft aan dat we genoeg hebben van de angst voor vet eten. En die Google Glass, die komt er dit jaar dus echt. In een nieuwe versie. Het wordt niet de beloofde virtuele coach, maar een handig instrument voor mensen die hun handen vrij moeten hebben (brandweermannen, chirurgen, klussers).

2015 wordt het jaar waarin vrouwen hun billen laten vergroten en waarin we meer en beter gaan praten over poep (‘Denk vooruit en kijk af en toe achterom’ is de oproep voor het nieuwe jaar van de Maag Lever Darm Stichting). We eten flower sprouts (die krullerige, groen-paarse minikooltjes) en halen design in huis dat geïnspireerd is op materialen van de bouwmarkt (een kapstok van waterleidingen). Op stoffen en in accessoires verschijnt de maan. Waarom die maan opeens zo populair is? Laten we het erop houden dat het in de lucht hangt.

De redactie van Lux wenst u veel geluk en liefde in 2015. Tot aan de maan en terug.

Monique Snoeijen

Chef Lux