Eerste hulp bij bedrijfsuitjes

Elke week belicht nrc.next een start-up met potentie. Deze week: simpel een uitje organiseren.

Bedrijf: Broky Oprichter: Arjan Bomkamp (26) Medewerkers: 4

Nu het seizoen van borrels, feestjes en recepties weer is gekomen, kijken werknemers reikhalzend uit naar dat éne moment: wat organiseert de baas dit jaar?

Nou ja, het zal er waarschijnlijk op uitdraaien dat je gewoon, zoals elk jaar, precies dezelfde kerstborrel krijgt. Met kerstkransjes. Dit jaar anders doen? Wijs je manager eens op de start-up Broky.

Wat is het?

Een site die bemiddelt tussen de organisatoren van (bedrijfs)uitjes en de aanbieders ervan, zoals Indoorskydiven of biertours. Er staan nu 600 aanbieders uit heel Nederland op.

Hoe werkt het?

Je vult op de site in voor hoeveel mensen je een uitje zoekt, voor welk bedrag, wanneer en waar. Je kunt ook aangeven wat voor soort uitje je zoekt, zoals ‘sportief’ of ‘eten’. Daarna wordt jouw zoekopdracht verstuurd naar aanbieders die zich hebben aangemeld op de site. Zij sturen een offerte en een voorstel. Broky bepaalt of de aanbieding daadwerkelijk bij jouw ingevulde profiel past en matcht jullie aan elkaar. Met de leuke aanbieders kun je prijzen gaan afstemmen.

Wat is het verdienmodel?

Broky rekent 10 procent bemiddelkosten van de totale boekingssom. De aanbieders hoeven niet te betalen om op de site te staan, zodat je zeker weet dat je niet gelimiteerd bent tot uitjes waar Broky voor betaald wordt.

Waarom zou je dit willen?

Het is handig. En snel. En de kans is groot dat je van plekken hoort waar je nooit aan hebt gedacht.

Bestaat dit nog niet?

Er zijn gigantisch veel sites als je op google ‘teamuitje’ intikt, maar deze site maakt het je gemakkelijk door de aanbiedingen naar je toe te sturen, zodat je niet zelf hoeft te mailen.