Tip voor managers: nooit meer saaie bedrijfsuitjes

Foto ANP

Elke week belicht NRC Q een start-up met potentie. Deze week: simpel een uitje organiseren

Bedrijf: Broky
Oprichter: Arjan Bomkamp (26)
Medewerkers: 4

Nu het seizoen van borrels, feestjes en recepties weer is gekomen, kijken werknemers reikhalzend uit naar dat éne moment: wat organiseert de baas dit jaar?

Nou ja, het zal er waarschijnlijk op uitkomen dat je gewoon, zoals elk jaar, precies dezelfde kerstborrel krijgt. Met kerstkransjes. Dit jaar anders doen? Tip je manager eens op de start-up Broky.

Wat is het?

Een site die bemiddelt tussen de organisatie van (bedrijfs)uitjes, en de aanbieders ervan, zoals indoorskydiven of biertours. Er staan nu 600 aanbieders uit heel Nederland op.

Hoe werkt het?

Je vult op de site in voor hoeveel mensen je een uitje zoekt, voor welk bedrag, op welke datum en in welke regio. Dan kun je nog aangeven wat voor soort uitje je zoekt, zoals ‘sportief’ of ‘eten’. Daarna wordt jouw zoekopdracht verstuurd naar aanbieders die zich (gratis) hebben aangemeld op de site. Zij sturen je een offerte en voorstel toe. Broky selecteert of de aanbieding daadwerkelijk bij jouw ingevulde profiel past, en matcht jullie aan elkaar. Aanbiedingen die niet interessant zijn weiger je, met de leuke ga je verder en kan je prijzen gaan afstemmen.

Wat is het verdienmodel?

Broky rekent 10 procent bemiddelkosten van de totale boekingssom. De aanbieders hoeven niet te betalen om op de site te staan, zodat je zeker weet dat je niet gelimiteerd bent tot uitjes waar Broky voor betaald wordt.

Waarom zou je dit willen?

Het is handig. En snel. Omdat mensen nu eenmaal weinig creatief zijn, is de kans groot dat je van plekken hoort waar je nooit aan hebt gedacht.

Bestaat dit nog niet?

Er zijn gigantisch veel sites als je googlet op ‘teamuitje’, maar deze site maakt het je makkelijk door de aanbiedingen naar je toe te sturen, zodat je niet zelf actief hoeft te mailen.