Helpdesk Ziggo gaat plat in klassieke 010-020 strijd

De fusie tussen kabelaars Ziggo en UPC is amper rond – afgelopen dinsdag verwierf UPC’s moederbedrijf Liberty Global 100 procent van de Ziggo-aandelen – of het eerste cultuurverschil dient zich al aan: de strijd tussen Amsterdam en Rotterdam. Daar kan de in Amsterdam gevestigde Nieuwe Rotterdamsche Courant over meepraten.

Ziggo maakte vrijdag bekend shirtsponsor te worden van Ajax, voor 8 miljoen euro per jaar. Het was het eerste officiële optreden van Baptiest Coopmans als (bijna-)topman van beide kabelaars, die op 11 november officieel zullen fuseren. Coopmans mocht alvast met Edwin van der Sar op de foto, marketingdirecteur van Ajax.

De sponsordeal schoot kabelabonnees in de regio Rotterdam (UPC-gebied) in het verkeerde keelgat: daar stroomt Feyenoord of Sparta door de aderen en zien ze ‘hun’ abonnementsgeld liever niet naar die voetbalclub in 020 gaan.

Er kwamen volgens Ziggo niet meer dan honderd klachten binnen over het sponsorcontract. Dat was wel al genoeg om de helpdesk vrijdag af en toe onbereikbaar te maken. Berg je dus maar als de pleuris écht uitbreekt, bijvoorbeeld een storing in het tv-signaal tijdens een willekeurige voetbalklassieker als, pak ’m beet, Ajax-Feyenoord.