Interactieve reclamecampagnes uitvoeren, overal ter wereld

Menacing silhouette of hooded man in the shadow

Interessante vacature? Lees hier waarom je wel (of niet) wilt solliciteren op deze functie.

Functie: Senior Digital Producer
Bedrijf: MediaMonks, een interactief marketingbureau
Wat valt op aan de vacature:

“Your 5+ years of experience in a similar capacity have given you a battle-scarred pokerface immune to stress.”

Wat doe je dan eigenlijk?

Mediamonks voert campagnes uit die een reclamebureau bedenkt. “Als senior digital producer geef jij leiding aan de concrete uitvoering en invulling van zo’n campagne”, zegt Joris Pol, executive producer van Mediamonks. “Jij kadert het project af, verzamelt de juiste mensen om je heen.”

Hij geeft een voorbeeld. Laatst moest MediaMonks een nieuwe waterdichte schoen van Geox, het Italiaanse schoenenmerk, in de markt zetten. Dat deden ze door een interactieve documentaire te maken, waarin een man met deze nieuwe Geox-schoenen zeven dagen door Barcelona in de stromende regen slenterde, onder een regenwolk. Zo’n project wordt begeleid door de senior digital producer.

Wat verdient dat?

“Dat je mag werken met fantastisch talentvolle collega’s”, zegt Pol. Dan: “Ok, het enige wat ik erover kan zeggen is dat het salaris 3.500 euro (bruto) per maand en hoger is, afhankelijk van je niveau.” Met secundaire arbeidsvoorwaarden als 21 vakantiedagen, een treinabonnement, dat soort zaken.

Waarom zoeken ze iemand?

MediaMonks groeit. Opgericht in 2001 heeft het bedrijf inmiddels al tweehonderd werknemers. De afgelopen jaren werd uitgebreid uit naar New York, Londen, Singapore (2013), en vorige maand werd nog een kantoor in Venice Beach, Los Angeles, geopend. “Wij zijn dus altijd op zoek naar talent.”

De vraag naar gecompliceerde digitale producties wordt steeds groter en producties steeds tijdsintensiever. Zoals die van Geox, waarvoor behalve een reclamespotje ook een zevendelige documentaire in elkaar werd gezet, hier te zien.

Wat voor collega moet je zijn?

Iemand met een grote liefde voor het vak, aldus Pol. Die “het best mogelijke werk in de beschikbare tijd maakt.” Met de nodige ervaring, die al vier tot vijf jaar bij een ander productiehuis of reclamebureau heeft gewerkt. “Ook moet je de slimme persoon aan kunnen tafel kan spelen.” Daarmee bedoelt hij: de richting van een campagne durven te bepalen.

Waarom wil je hier wel/niet werken?

Mediamonks produceert digitale campagnes van topniveau en valt geregeld in de prijzen. Zo won het op het Cannes Lions International Festival of Creativity dit jaar 23 prijzen.

Wel zijn werkdagen lang en is de grens tussen werk en sociaal leven klein. Doorwerken tot tien uur ‘s avonds is geen uitzondering. Daarom is er een kok op kantoor. Pol: “Shoarma en sushi gaan toch vervelen.” Ter compensatie van dat harde werken worden bedrijfsfeesten groots aangepakt. Zoals een jaarlijks feest in Cannes en een wintersportvakantie met bekende artiesten.
“Er is een minimumaantal feesten dat we jaarlijks nodig hebben”, zei oprichter Wesley ter Haar daarover eerder in een interview.