Strategie uitzetten én promoveren

Muriel Arts

(49) is de nieuwe directeur Strategie bij Achmea. Ze runt nu nog een eigen bureau op het gebied van strategie en business development en werkte onder meer bij KPN, Grolsch en Unilever.

1. Vanwaar deze stap?

De combinatie van de inhoud van de functie – strategie en business development – en de organisatie en z’n mensen sprak me erg aan. Daarnaast stimuleert Achmea dat ik deze rol combineer met mijn promotieonderzoek.

2. Kruiwagen?

Mijn grootouders hebben me wijze lessen geleerd. Zij lieten mij zien: doe datgene waar je hart ligt en denk verder dan je eigen belangen.

3. Eerste daad?

Mijn functie binnen Achmea is nieuw. Ik krijg eerst twee maanden de tijd om de organisatie te leren kennen.

4. Nest?

Een warm en stimulerend nest. Ons motto was ‘onze grootste roem ligt er niet in dat wij nooit vallen, maar dat we iedere keer dat we vallen weer opstaan’, een uitspraak van Confucius. Ik heb bijvoorbeeld wel tien sporten gedaan.

5. Studie?

Tandheelkunde in Utrecht en diverse opleidingen op het gebied van marketing, strategie, innovatie en leiderschap.

6. Wat wilde u vroeger worden?

Dokter, maar ik werd uitgeloot. Nu ben ik eigenlijk een dokter voor en in bedrijven.

7. Wat wilt u later worden?

Ik zou graag deeltijd professor zijn en daarnaast sociaal ondernemer.