Zorgen dat iedere klant ‘ik wil Bolletje!’ blijft roepen

Wat wilde je later worden? Je antwoordde vast nooit:

operations manager

. Er is een vacature voor. Lees hier wat zo iemand doet.

Bedrijf Bolletje

Wat opvalt aan de vacature Ze zoeken „een sterke, inspirerende leider die zorgt voor structuur”

 

Wat doe je eigenlijk?

Zorgen dat de duizenden kilo’s Bolletje beschuit, knäckebröd en koek – dagelijks gebakken in Almelo en Heerde – in de supermarktschappen komen te liggen. Op tijd. Je overziet het hele proces, zegt hoofd p&o Giovanni Kruit. Van de grondstoffen die worden aangeleverd, tot de productie en de distributie.

Maar je bent ook strategisch bezig. Kruit: „Wat gebeurt er in de markt? En bij de consumenten?” Wil Bolletje een nieuwe koek introduceren, dan brengt dat de nodige veranderingen in de productielijn met zich mee. Aan jou de taak daar leiding aan te geven. Onder andere door vijf mensen direct aan te sturen, en indirect nog zo’n 250.

„Je werkt van hoog naar laag”, zegt Kruit. Het ene moment zit je met het managementteam rond de tafel, het andere moment loop je door de bakkerijen. Want, zo zegt hij, contact met de werkvloer is essentieel.

„Je kunt wel machines neerzetten, maar zonder de mensen om ze te laten draaien, heb je er niets aan.”

Wat verdient dat?

Rond de 110.000 bruto op jaarbasis. Plus „de nodige secundaire voorwaarden”, waaronder een lease-auto. En, natuurlijk, zo veel Bolletje-beschuit of Knäckebröd als je wilt.

Waarom zoeken ze iemand?

Degene die de functie momenteel vervult, is een interim. Kruit: „We zijn op zoek naar een vaste invulling.”

Wat voor collega moet je zijn?

Eén die houdt van afwisseling. De naam van de sector waarbinnen Bolletje opereert, zegt het eigenlijk al: Fast Moving Consumer Goods. „We zijn continu aan het innoveren”, zegt Kruit.

Iemand met een natuurlijk overwicht, bovendien. En, als het even kan, met wat van die Twentse nuchterheid. Bij Bolletje zijn ze niet bepaald van het kille zakelijke.

Waarom wil je hier werken?

Het werd uitgeroepen tot reclameslogan van de eeuw: „Ik wil Bolletje!” Verzonnen in de jaren vijftig en sindsdien blijven hangen. Niet te moeilijk, lekker nuchter. Een beetje zoals Bolletje zelf.