Eerst praten, dan een plan de campagne

Inno Huizing

(42) is de nieuwe financieel directeur van YoungCapital, het bedrijf achter uitzendbureau StudentenWerk. Hij deed ervaring op bij Hyves, TMG en Monster Worldwide.

1. Vanwaar deze stap?

Ik was op zoek naar een organisatie waar ondernemerschap en innovatie hoog op de agenda staan. Viavia kwam ik bij YoungCapital.

2. Kruiwagen?

In het begin van mijn carrière heb ik veel gehad aan de tips van de ervaren zakenman Hans Daniëls. Bij Monster en daarna heb ik veel samengewerkt met Marc de Vries en Rob Brouwer. Van hen heb ik geleerd naar alle facetten van business te kijken. Dus ook naar zaken die je niet zult terugvinden in de cijfertjes.

3. Eerste daad?

Ik ben veel aan het praten om de organisatie te leren kennen. Op basis van wat ik hoor, wil ik een plan de campagne maken.

4. Nest?

Een hecht gezin met roots in Indonesië. Mijn vader overleed toen ik nog jong was, dus mijn moeder runde het gezin.

5. Studie?

Business Economics, Controlling & Accountancy aan Nyenrode.

6. Wat wilde u vroeger worden?

F-16 piloot. Vanwege de snelheid en omdat je zelf je koers kunt bepalen.

7. Wat wilt u later worden?

Ik zie mezelf later wel in een coachende rol. Iemand die jonge ondernemers helpt, bijvoorbeeld. En voor mijn dochters wil ik de meest coole vader zijn die je kunt bedenken.