Bravoure zoekt iemand met een online DNA, die zichzelf niet te serieus neemt

Foto iStock

Interessante vacature? Lees hier waarom je wel (of niet) wilt solliciteren op deze functie.

Functie: UX Design Director
Bedrijf: Bravoure, een Amsterdams communicatiebureau
Wat opvalt aan de vacature: Het Adobe-pakket kent geen geheimen voor je.

Wat doe je dan eigenlijk?

De look en feel van de producten die Bravoure ontwikkelt, daar hou jij je mee bezig, zegt Jochem Boon van Bravoure. Zo zorg jij er bijvoorbeeld voor dat een website intuïtief goed werkt, maar tegelijkertijd ben je ook het gezicht van organisatie naar de klant toe.

“Je moet dus ook goed kunnen presenteren en strategisch kunnen denken.”

Verder moet je zogenaamde full responsive websites kunnen uitdenken en vormgeven - websites die functioneren op mobiel, tablet en de computer, en tegelijkertijd een team van designers aansturen.

Wat verdient dat?

“Je wordt marktconform betaald. We schatten in hoe goed iemand is en zullen die persoon dan ook op die manier betalen.”

Waarom zoeken ze iemand?

Omdat ze aan het uitbreiden zijn. Er werken nu veertien mensen.

Wat voor collega moet je zijn?

Iemand met “een online/mobiel DNA”, die al de nodige ervaring heeft - “het liefst al is doorgegroeid” - en bovenal een “teamplayer” is. “Je moet creatief én perfectionistisch zijn.” Maar ook zoekt Bravoure iemand die gewoon Nederlands is en de cultuur goed kent. Boon:

“Je moet wel Nederlandse woordgrappen kunnen maken en ook ontwerpen in een stijl die bij onze (Nederlandse) klanten aanslaat.”

Waarom wil je hier wel/niet werken?

Het bedrijf is jong - niemand is ouder dan 35 - en “gezellig”.

“We gaan met elkaar om als familie. Van hiërarchie is geen sprake.”

En “als je jezelf te serieus neemt, kun je hier beter wegblijven”, zegt Boon.
Een voordeel van het bedrijf is dat ze net verhuisd zijn naar een “enorm licht en ruim” kantoor in hartje Amsterdam. Ook hebben ze een paar aansprekende klanten: Harley Davidson, Amsterdam Dance Event (ADE) en Mojo Concerts.