Wild Flavors zoekt iemand om de vruchtensappen te proeven

Foto iStock

Interessante vacature? Lees hier waarom je wel (of niet) wilt solliciteren op deze functie.

Functie: Commercial Trainee
Bedrijf: Wild Flavors
Wat opvalt aan de vacature: Je moet bijdragen aan “innovation meetings”.

Wat doe je dan eigenlijk?

Vruchtensappen proeven, van rode vruchtenshakes tot bananen-munt-sappen, want Wild Flavors levert vruchtenconcentraten aan bedrijven. Grote kans dat de sinaasappelsmaak van de vruchtensap in jouw ijskast van Wild Flavors is. Maar dat niet alleen. Je moet ook offertes voor klanten maken, wat het nodige financiële inzicht vereist. En goed kunnen organiseren. Behalve seminars bezoeken moet je ze namelijk ook zelf coördineren.

Verder onderhoud je het contact met de klant en zet je presentaties in elkaar. Tegelijkertijd moet je perfect op de hoogte zijn van wat zich afspeelt in de wereld van de vruchtenconcentraten. En bedenk je nieuwe concepten met collega’s. “Eigenlijk zoeken we een flexibele, commerciële alleskunner”, zegt Dirk-Jan van Veldhuizen van DUPP - Food Recruitment. “Als we je bijvoorbeeld op woensdag vragen om op donderdag naar Malta te vliegen voor een meeting met een klant, moet dat geen probleem zijn.”

Wat verdient dat?

50.000 euro per jaar, met wellicht op termijn een auto.

Waarom zoeken ze iemand?

Om het imperium van Wild Flavors verder uit te breiden. Met name in Afrika en het Midden-Oosten, waar de markt voor vruchtensappen groeit. Ook is er in de meer verzadigde Amerikaanse en Europese markten steeds meer vraag naar producten met natuurlijke ingrediënten.

Wat voor collega moet je zijn?

“Wij zoeken iemand van het type ‘een man een man, een woord een woord’,” aldus Van Veldhuizen. Maar ook iemand die behalve een “commerciële alleskunner” tevens gezellig is. “Iemand moet wel fun-to-work-with zijn.”

Waarom wil je hier wel/niet werken?

Afgelopen zomer werd aangekondigd dat Wild Flavors wordt overgenomen door het Amerikaanse bedrijf Archer-Daniels-Midland, voor 2.2 miljard euro. Het is nog niet zeker waar het nieuwe hoofdkantoor komt en hoe dit de koers van het bedrijf verder gaat beïnvloeden. Maar hoe meer groei, hoe meer vruchtensappen jij mag proeven.