Tussen beenderen van Parijs op zoek naar Steen der Wijzen

Scarlett, een jonge archeologe die er op z’n zachtst gezegd nogal onwetenschappelijke methodes op na houdt, is ervan overtuigd dat zich in de catacomben van Parijs een schat bevindt. Niet zomaar een schat, maar niets minder dan de Steen der Wijzen – een alchemistisch object dat eerder ook Harry Potter al in zijn greep hield.

Met een cameraman en een collega in haar kielzog daalt ze met een groepje Parijzenaars af naar de ondergrondse begraafplaats waar de beenderen van miljoenen doden liggen begraven. Er gebeuren vreemde dingen: zo wordt Scarlett gebeld op een oude bakelieten telefoon die ergens in de catacomben staat, door iemand die aan gene zijde verkeert.

Iedereen heeft een cameraatje op zijn helm en deze beelden worden afgewisseld met die van Scarletts officiële cameraman, wat van As Above/So Below de zoveelste horrorfilm maakt die bestaat uit zogenaamd zelfgemaakte opnames. Een aantal scènes buit het gevoel van claustrofobie sterk uit, maar al snel wordt het allemaal behoorlijk potsierlijk. Het idee dat iedereen ondergronds wordt geconfronteerd met zijn eigen angsten en trauma’s is ontleend aan Tarkovski’s sciencefictionklassieker Solaris (1972). Hierover gieten de makers van As Above/So Below een mystiek bedoeld Dan Brown-sausje: originaliteit is ver te zoeken.