Ook Jumbo begint webwinkel

Supermarktketen Jumbo start dit najaar met een online boodschappendienst. Klanten kunnen hun bestellingen afhalen in diverse Jumbowinkels en bij zelfstandige pick-up points. Dat heeft Jumbo vanochtend tegelijk met de halfjaarcijfers bekendgemaakt. De Brabantse supermarktketen heeft een goede eerste helft van 2014 achter de rug. De consumentenomzet van Jumbo bedroeg 2,5 miljard euro, een stijging van 26 procent ten opzichte van de eerste helft van 2013. Dat kwam voornamelijk door de toename van het aantal winkels – sinds de overname van C1000 worden deze winkels stap voor stap omgebouwd tot Jumbo’s. De omzet van de Jumbo Groep, inclusief C1000, kwam het afgelopen half jaar uit op 3,8 miljard euro. De omzet daalde met 2,5 procent vanwege de doorverkoop van twintig winkels aan Albert Heijn en Coop. De Jumbo Groep telt op dit moment 440 Jumbo-winkels en 197 C1000-winkels. Winstcijfers maakt familiebedrijf Jumbo niet bekend. (NRC)