Doorklikken bij Kleertjes.com, daar moet jij voor zorgen

AMSTERDAM - Jonge modellen op de catwalk tijdens een show van het luxe kindermerk Jourmain op de Amsterdam Fashion Week. ANP KIPPA RICK NEDERSTIGT Foto ANP

Interessante vacature? Lees hier waarom je wel (of niet) wilt solliciteren op deze functie.

Functie: E-commercespecialist
Bedrijf: Kleertjes.com, een website gespecialiseerd in kinderkleding
Wat opvalt aan de vacature: Je moet ervaring hebben met werken “in Fashion”.

Wat doe je dan eigenlijk?

Mensen zoveel mogelijk op de website van Kleertjes.com laten klikken en zo kinderkleding laten kopen. “Het gaat erom dat je de conversie vergroot”, zegt Marketing manager Sophie van Beijma. Keuze genoeg: de website biedt kleren van meer dan honderd merken aan, variërend van shirtjes van het Nederlands Elftal voor je baby tot kleding voor tieners. Dit jaar bedraagt de verwachte omzet 19 miljoen euro, dankzij 1 miljoen verkochte kleertjes.

Klanten verleiden om tot koop over te gaan kan op allerlei manieren. Welke kleur de ‘koop’-knop heeft, of aan welke kant van het scherm de knop staat, het kan verschillende resultaten opleveren. Om dat in de gaten te houden voer je A/B-testen uit. Met de informatie daaruit ga jij aan de slag, daarbij zelf veranderingen op de website doorvoerend.

Binnen nu en een half jaar wordt er een nieuwe website gelanceerd. Met dat nieuwe systeem mag jij gaan testen. “Het belangrijkste is dat de klantbeleving hetzelfde blijft”, zegt Van Beijma. Anders gezegd: moeders moeten wel de favoriete kleertjes van hun kinderen kunnen blijven vinden.

Wat verdient dat?

Tussen de 4.000 en 5.000 euro bruto per maand. Een bonus “zou kunnen”, zegt Van Beijma. Maar leuker misschien nog wel is dat je 25 procent korting krijgt op alle artikelen die op de website staan.

Waarom zoeken ze iemand?

Het is een nieuwe functie, want de website groeit hard. “De omzet is afgelopen jaar met 20 procent omhoog gegaan”, zegt Van Beijma.

Wat voor collega moet je zijn?

Iemand met passie voor online retail. “Je moet zowel kennis op het gebied van e-commerce inbrengen als open staan om nieuwe dingen te leren”, zegt Van Beijma. Daarbij is het ook van belang dat je weet hoe het verkopen van fashion online werkt. Niet per se specifiek van kinderkleding, maar wel fashion in het algemeen.

Het bedrijf is 100 procent digitaal. Als e-commercespecialist speel je dus een belangrijke rol in de organisatie. Ben je een digibeet, dan heb je op de marketingafdeling niets te zoeken.

Waarom wil je hier wel/niet werken?

Mocht je als man geïnteresseerd zijn in de vacature, wees gerust. Bij het bedrijf werken niet alleen maar vrouwen. “IT speelt ook een grote rol in ons bedrijf, daar zitten veel mannen”, zegt Van Beijma. En het is ook niet zo dat er alleen maar ouders rondlopen. De gemiddelde leeftijd van het marketingteam van vijf personen is volgens Van Beijma “rond de dertig”.

Kleertjes.com is naar eigen zeggen de grootste Nederlandse webwinkel op het gebied van kinderkleren en groeit dus nog steeds. Ook in België is de website steeds groter aan het worden. Aan jou om die verovering door te zetten. Zodat zowel ouders, hun kroost als het bedrijf allemaal zo blij zijn als een kind.