Jij krijgt geen genoeg van Center Parcs

Mandatory Credit: Clive Dixon / Rex Features Ltd. Center Parcs, Longleat, England, Britain VARIOUS STOCK SWIMMING POOL Foto HH

Interessante vacature? Lees hier waarom je wel (of niet) wilt solliciteren op deze functie.

Functie: Senior Brand Marketing Manager Europe
Bedrijf: Center Parcs Europe (onderdeel van Groupe Pierre & Vacances Center Parcs)
Wat valt op aan de vacature: Die is in het Engels.

Wat doe je dan eigenlijk?

Nou, je denkt bijvoorbeeld mee over dit soort campagnes:

Of deze:

Je bent namelijk verantwoordelijk voor alles wat mensen zien, horen of lezen over de merken Center Parcs en Sunparks, beide onderdeel van Groupe Pierre & Vacances Center Parcs (PVCP). “Je zorgt ervoor dat de juiste boodschap wordt overgebracht”, zegt Petra Stok, officer Recruitment & Talent Development.

Niet alleen wat betreft abri’s en reclamespotjes. Immers: “Online wordt steeds belangrijker, daar ligt de prioriteit”, zegt Stok. Jij bent niet zozeer degene die ervoor zorgt dat Center Parcs bovenaan Google verschijnt (“daar zorgt een andere afdeling voor”), maar je weet wel dát het kan. En wanneer je het moet inzetten.

Dat doe je niet alleen voor Nederland. Stok: “Je bent verantwoordelijk voor de merkstrategie in alle landen waar wij actief zijn.” Dus ook Duitsland, België en Frankrijk. Daar hoeft het overigens niet bij te blijven. “De functie bestaat nog niet zo lang”, zegt Stok. “Dus je kunt hem zelf nog vormgeven.”

Wat verdient dat?

“We vallen onder de CAO Verblijfsrecreatie”, vertelt Stok. Meer kan ze er niet over kwijt. Verder krijg je een telefoon, laptop, reiskostenvergoeding. En aangezien je nooit genoeg krijgt van Center Parcs: korting als je er als gast verblijft.

Waarom zoeken ze iemand?

De opzet van de marketingafdelingen is onlangs gewijzigd. Stok: “De laatste paar jaar was de nadruk veel meer op de directe opbrengst komen te liggen en minder op de uitstraling.” Bleek geen succes. De focus moet weer terug op het merk, daar ben jij voor.

Wat voor collega moet je zijn?

Eentje die het fijn vindt om het voortouw te nemen. Die niet wacht op orders vanuit Parijs (waar je leidinggevende zit), maar die zelf continu bezig is met wat nóg beter kan aan dat spotje op YouTube. Of hoe Center Parcs nóg meer volgers kan krijgen op Twitter. “Pro-actief”, zoals Stok dat noemt. “Je moet een eigen visie hebben.”

En, niet onbelangrijk: je spreekt vloeiend Engels. Stok: “Op kantoor spreken we vooral Nederlands, maar Engels is onze voertaal.” En als het even kan, ook een woordje Frans. Je zit namelijk om de week in Parijs voor overleg.

Waarom wil je hier wel/niet werken?

Met moederbedrijf PVCP gaat het momenteel niet zo goed. Die maakte de afgelopen twee jaar nog miljoenen euro’s verlies. Een actieplan moet de groep opnieuw winstgevend maken. Center Parcs Europe geeft vast een voorzetje: die zag de winst alweer stijgen.

Als werkgever doet Center Parcs het bovendien erg goed op lijstjes. Blijkt ook wel uit het feit dat het dit jaar wederom het keurmerk Top Employer achter zijn naam mag schrijven. Onder meer vanwege de ‘uitzonderlijke arbeidsomstandigheden’.

“De sfeer onder collega’s is erg goed”, zegt Stok. En je hebt veel doorgroeimogelijkheden. Internationaal ook, je werkt immers ‘Europa-breed’. Maar dan wel vanuit Capelle aan de IJssel.