NY Times corrigeert na 161 jaar

The New York Times heeft gisteren een artikel uit 1853 over de autobiografie 12 Years a Slave gecorrigeerd. In het stuk is de naam van de schrijver, Solomon Northup, tweemaal fout gespeld. „De fouten kwamen maandag aan het licht, nadat een twitteraar op het artikel uit het archief wees”, schrijft de krant. Het artikel kwam weer in het nieuws door de vele prijzen voor de verfilming van het boek. Regisseur Steve McQueen won daarvoor zondag een Oscar voor beste film. (Novum)