ING kampt urenlang met storing internetbankieren

ING kampte sinds het eind van de ochtend met een storing, waardoor internetbankieren en bankieren via mobiel niet goed werkten. Pas aan het eind van de middag was de storing verholpen. De oorzaak is nog niet bekend.

ING internetbankieren kampt weer met een storing.
ING internetbankieren kampt weer met een storing. Foto ANP / Lex van Lieshout

ING heeft een groot deel van de dag gekampt met een storing, waardoor internetbankieren en bankieren via mobiel niet goed werkten. De bank meldde de storing aan het eind van de ochtend, maar de storing was halverwege de middag nog steeds niet verholpen:

Twitter avatar ingnl ING Nederland Update: op dit moment zijn Mijn #ING en de Mobiel Bankieren App niet beschikbaar. We werken aan een oplossing. Excuses voor het ongemak.
Twitter avatar ingnl ING Nederland Update: betalen via Mijn #ING, Mobiel Bankieren App en iDEAL is niet mogelijk. Saldoinformatie in Mijn ING is beschikbaar.

‘Mijn ING’ was wel bereikbaar, er kon ook op worden ingelogd en het saldo kon worden bekeken, maar er konden geen betalingen worden uitgevoerd. Mobiel bankieren was helemaal niet bereikbaar.

Tegen het eind van de middag was de storing pas verholpen. ING meldt dat zowel internetbankieren als mobiel bankieren weer naar behoren werken:

Twitter avatar ingnl ING Nederland Update: Betalen via Mijn #ING, iDEAL en de Mobiel Bankieren App is weer mogelijk. Onze excuses voor het ongemak.

Het is nog niet duidelijk waardoor de problemen met betalingen veroorzaakt werden. De ING gaat nog onderzoeken wat er mis ging en blijft de situatie de komende uren in de gaten houden, zo meldt een woordvoerder van de bank.

Vaker storingen ING

Begin deze maand werd de bank ook al geplaagd door meerdere storingen. Bij de eerdere storingen konden gebruikers op drie dagen vijf verschillende momenten niet inloggen op internetbankieren, schrijft persbureau Novum. Ook werkte het betalen met betalingssysteem iDeal en bankieren via de mobiele applicatie niet. In april vorig jaar zagen veel klanten een verkeerd saldo bij het inloggen, wat eveneens voor problemen zorgde.