Van klantenservice naar de directie

Martijn Hagens

(42) was hoofd klantenservice van energiebedrijf Vattenfall, het moederbedrijf van Nuon. Sinds 1 januari is hij operationeel directeur (lid van raad van bestuur) van Nuon. Ook is hij hoofd Warmte van Vattenfall.

1. Vanwaar deze stap?

Ik krijg nieuwe verantwoordelijkheden. Ik voel me thuis in deze bedrijfstak omdat het maatschappelijk relevantie heeft. Iedereen heeft er een mening over, dat vind ik mooi.

2. Kruiwagen?

Niemand in het bijzonder. Ik heb het geluk dat ik altijd inspirerende bazen heb gehad die me scherp hielden.

3. Eerste daad?

Veel ‘werkvloeren’ en praten met klanten, zodat ik iedereen leer kennen. Klanten verwachten van ons innovatie en hulp bij de verduurzaming van hun bedrijfsvoering.

4. Nest?

Mijn moeder zorgde voor een veilige thuishaven, mijn vader werkte bij Akzo Nobel en Sara Lee, waar hij op het eind divisiedirecteur Noord-Europa was. Ik was altijd ambitieus – en wilder dan mijn broer en zus. Neem jezelf niet al te serieus, heb ik meegekregen. Een baan en succes zijn relatief, zorg vooral dat je plezier hebt.

5. Studie?

Technische bedrijfskunde aan de TU Eindhoven.

6. Wat wilde u vroeger worden?

Muzikant. Ik was zanger en gitarist in de band Rosemary’s Sons. Tot twee jaar geleden traden we op. Overdag liep ik in pak, ’s avonds stond ik in spijkerbroek op het podium.

7. Wat wilt u later worden?

Muzikant. Ik ga veel naar concerten en vind het prachtig hoe een artiest een hele zaal meekrijgt.