Vlaamse media weren info NPO

Vlaamse kranten en tijdschriften vermelden vanaf dinsdag geen programmagegevens meer van Nederland 1, 2 en 3. De Nederlandse Publieke Omroep (NPO) vraagt volgens de Belgen teveel geld om de programma-informatie te mogen publiceren. Voorheen betaalden uitgevers een vast bedrag per kanaal, vanaf dit jaar hanteert de NPO een tarief per verkocht dagblad of tijdschrift. De uitgever van Dag Allemaal, TV Familie en De Morgen Magazine zou van 15.000 naar 700.000 euro per jaar gaan.