Zo brengen de grote nieuwssites (en wij) het einde der tijden

Hoe zullen de grote nieuwssites het einde van de wereld brengen? Buzzfeed knutselde en photoshopte gisteren een uitgebreid en fantasierijk overzicht bij elkaar van hoe onder meer The New York Times, de BBC en Twitter zouden reageren op de apocalyps. Wij voegen er nog één site aan toe: de onze.

Buzzfeed verzorgde het tot in het kleinste detail: de voorpagina van The New York Times heeft bijvoorbeeld zelfs advertenties met “just loot us already” en een aanbieding om een abonnement te nemen dat “slechts twee dollar voor je resterende uren in leven” kost.

Buzzfeeds voorpagina van nytimes.com. Foto Buzzfeed / nytimes.com & Computer Earth

Ondertussen zagen ze het bij The Daily Mail al aankomen:

Buzzfeeds voorpagina van The Daily Mail. Foto Buzzfeed / dailymail.co.uk & Ronald Sumners/Melkor3D/udra11

Op Instagram is men vooral bezig met mooie plaatjes te schieten van asteroïden:

Buzzfeeds impressie van Instagram. Foto Buzzfeed / Instagram.com & Igor Zh.

Gelukkig waren de makers niet te beroerd om ook hun eigen site door de mangel te halen.

Buzzfeeds voorpagina van Buzzfeed. Foto Buzzfeed.com & Getty Images/val lawless/Tom Wang/Lana K + youtube.com

Ten slotte: vanzelfsprekend konden we bij nrc.nl niet verwijzen naar het idee zonder eerst onze eigen site eraan te onderwerpen.

Volkskrant, NOS, NU.nl: jullie beurt. En aan onze bezoekers: jullie eigen suggesties voor koppen en berichten zijn welkom in de comments.

Update 17.15: NOS op 3 is op onze uitdaging ingegaan:

    • Lex Boon en Peter Zantingh