Om je te ergeren: de irritantste reclames van het afgelopen jaar

Vanavond werd de Loden Leeuw uitgereikt, de jaarlijkse prijs voor de irritantste reclame van consumentenprogramma Radar. De dubieuze eerste prijs was voor modeketen Bonprix. De prijs voor de irritantste in een reclame figurerende BN’er ging naar Olympisch zwemkampioen Maarten van der Weijden.

Vanavond werd de Loden Leeuw uitgereikt, de jaarlijkse prijs voor de irritantste reclame van consumentenprogramma Radar. De dubieuze eerste prijs ging naar de ‘vechtende fashiontweeling’ van modeketen Bonprix. De irritantste in een reclame figurerende BN’er was volgens de 75.000 stemmers Olympisch zwemkampioen Maarten van der Weijden.

De irritantste in een reclame figurerende BN’er

“Hulde aan alle Nederlanders die op mij gestemd hebben. Feedback geeft je de mogelijkheid om jezelf te ontwikkelen en jezelf te verbeteren,” zo reageerde Olympisch zwemkampioen Maarten van der Weijden. Ja, feedback. Zo kan je het ook noemen, maar onderstaand optreden in een commercial voor zorgverzekeraar Menzis vond een kwart van de stemmers echt heel erg irritant.

Maar andere BN’ers kunnen er ook wat van. Van der Weijden bleef Sylvie Meis met haar reclamespot voor lingerieketen Hunkemöller met slechts twee procent voor:

De derde plek was voor Ali B die zijn goede idee doorbelt aan de bazen van T-mobile.

De irritantste reclame

De genomineerden voor de meest irritante reclame waren de dikke boerende kat van Yoki, het irritant blaffende hondje van Volkswagen, de nagesynchroniseerde reclame van Vanish Oxi Action en de dubbelzinnige reclame van Dubbelfrisss. Dubbelfrisss en Yoki vielen buiten de prijzen. Winnaar was Bonprix…

http://www.youtube.com/watch?v=yE1mg17ahHA

…met 23,4 procent van de stemmen was de reclame met de nagesynchroniseerde moeder van Vanish Oxi Action de op één na irritantste reclame…

…en op de derde plek eindigde het irritante hondje van Volkswagen.

http://www.youtube.com/watch?v=2xh1F5H0ALA