Tekst van de verkoper wijkt nogal af van contract

Wie: Nina Torruela de Groot uit Oegstgeest

De kwestie: Verkeerde informatie belcontract

Hij belde in mei met een mooi „persoonlijk” voorstel, de medewerker van Vodafone. Het contract dat Nina Torruella de Groot uit Oegstgeest bij Vodafone had, liep in augustus af. Nu kon ze een sim-only-abonnement nemen met onbeperkt bellen naar vaste nummers en Vodafone-klanten en onbeperkt sms’en.

Torruella de Groot ging akkoord, schrijft ze. Maar toen haar abonnement in augustus inging, kon ze alleen maar gratis naar Vodafone-klanten bellen. De klantenservice, die ze „vele malen” mailde, antwoordde dat Vodafone onderzoek heeft gedaan en dat in de overeenkomst de voorwaarden zijn benoemd. „Er wordt niet verder ingegaan op mijn klacht, noch kunnen ze mij de overeenkomst tonen”, schrijft Nina Torruella de Groot.

Vodafones onderzoek kon beter, blijkt bij navraag. Vodafone heeft de band van het gesprek in mei teruggeluisterd en geconstateerd dat Torruella de Groot de verkoper inderdaad goed heeft verstaan. Hij zegt: „Onbeperkt bellen naar Vodafone en naar vaste telefoonnummers”. En dat laatste week dus af van het abonnement in de aanbieding. Vodafone heeft Nina Torruella de Groot gebeld: ze kan desgewenst het contract aanpassen.

Simone van Driel

    • Simone van Driel