Site profiteert van ‘reclame’ SGP

Website Second Love, die vreemdgangers met elkaar in contact brengt, zegt flink te profiteren van de protestacties van de SGP. In de afgelopen vier maanden ontving de website 55 procent meer aanmeldingen dan in dezelfde periode vorig jaar. Dat beweert Erik Drost, eigenaar van de ‘vreemdgaansite’ die als motto „monogaam is monotoon” heeft.

Drost zegt geen extra reclamecampagnes te hebben ingezet, en hij meent dat de toename te danken is aan tegenstand van de Staatkundig Gereformeerde Partij. „Op de dagen dat er veel media-aandacht was, hadden we zes of zeven keer meer aanmeldingen dan normaal”, zegt Drost. Op dit moment zijn 410.000 mensen aangemeld bij de website.

SGP-voorman Kees van der Staaij stelde eerder Kamervragen over het onderwerp en pleitte vorige week bij de Algemene Politieke Beschouwingen voor een waarschuwing bij de reclames van Second Love („Vreemdgaan dupeert kinderen”). De website legt volgens hem „een bom onder relaties”.

Premier Rutte ziet niets in zo’n waarschuwing. „Relaties behoren tot het privédomein van individuele burgers”, zei hij. Ook de Reclame Code Commissie wees eerdere SGP-bezwaren van de hand.