Ryanair in het offensief

Net als Tim Cook, was de komst van Ryanair op Twitter vorige week een verrassing. De prijsvechter opende 17 september een account en twitterde slechts tien keer. Over het aantal beschikbare plaatsen in de vloot met kerst, de nieuwste Ryanair-reclame in Ierland en de veranderingen aan de eigen app. Maar met een van de tweets was iets bijzonder aan de hand. Die bevatte een sneer naar het blad Which?: „Slechts twee uit drie miljoen ondervraagde Ryanair-passagiers hebben ooit gehoord van Which Magazine, maar geen van beide heeft het ooit gelezen.” Bijgevoegd zat een venijnig persbericht dat het consumentenblad nog eens extra belachelijk moest maken. Which? publiceerde vorige week de resultaten van een enquête waar Ryanair als slechtste maatschappij uit de bus komt. Niet geheel toevallig dat de prijsvechter opeens op Twitter zit, suggereert techblog Mashable. Het werd kennelijk tijd voor een media-offensief, in 140 tekens en zonder handschoenen aan.