LINDA viert tienjarig bestaan met eigen nieuwssite

‘VS en Rusland eens over plan Syrië’. ‘Politie doodt ongewapende man’. ‘Zorgen om vingerafdrukscanner iPhone’. Het lijken koppen uit een krant of van een nieuwswebsite als nu.nl. Maar nee, dit is de nieuwe LINDA. Het tijdschrift bestaat tien jaar en viert dat door een eigen nieuwssite te beginnen. Lindanieuws.nl, sinds gisteren online, bevat faits divers (47-jarige fan vol One Direction-tattoos) en mode (modehuis Hervé Léger voorziet Barbie van een nieuwe outfit) maar ook zwaarder politiek nieuws uit binnen- en buitenland.

De nieuwssite van de grootste vrouwenglossy van Nederland (de betaalde oplage van het papieren blad bedraagt 187.000) past in een trend; ook andere tijdschrifttitels verbreden hun activiteiten met als doel een mediamerk te worden en minder afhankelijk te zijn van oplagen en adverteerders. Zo startte Libelle in Vlaanderen onlangs een eigen digitale televisiezender onder de naam Libelle.tv.

LINDA. was tien jaar geleden de eerste personality-glossy van Nederland. Het blad breidde al eerder uit met onder meer een app, de jaarlijkse L’HOMO-uitgave, een meidenversie en met een concert in de Heineken Music Hall.