Geinige campagne: Honda in VS beantwoordt tweets met persoonlijke video

Of het werkt? Geen idee. Maar Honda probeert in ieder geval origineel nieuwe auto’s aan de man te brengen in de Verenigde Staten vandaag. In het kader van hun zomerse uitverkoop vragen ze mensen op Twitter te sturen waarom ze een nieuwe auto nodig hebben. Honda beantwoordt enkele #wantnewcar-berichten vervolgens met een persoonlijke Vine-video.

Of het werkt? Geen idee. Maar Honda probeert in ieder geval origineel nieuwe auto’s aan de man te brengen in de Verenigde Staten vandaag. In het kader van hun zomerse uitverkoop vragen ze mensen op Twitter te sturen waarom ze een nieuwe auto nodig hebben. Honda beantwoordt enkele #wantnewcar-berichten vervolgens met een persoonlijke Vine-video.

http://youtu.be/PJze9Ly-1Wo

Honda merkte op dat veel mensen erg ontevreden waren met hun auto’s, dus waarom zou hun vervanging dan geen Honda zijn? In alle Vine-video’s (maximaal zeven seconden elk) proberen autohandelaren (/acteurs) dat op een luchtige, ietwat flauwe manier duidelijk te maken.

De autofabrikant doet dit hele dag. Op marketingwebsite The Drum legt een woordvoerder een en ander uit over de campagne:

“This campaign provides a new and unique way to remind people that summer is the best time to get a great deal on a Honda. If a user mentions needing a new car to pick up a pizza, that Vine video response may feature a Honda dealer offering a great deal…with a mouth full of pepperoni.”

Hoe ziet dat er dan bijvoorbeeld uit?

Twitter avatar bwidow752006 Alicia Casillas Never drove a Honda….what’s that like…:-) #wantnewcar

Of zo:

Twitter avatar itsemmaelise Emma Elise #WantNewCar because @Honda cars have been in my family since I was born! They last forever - makes it impossible to get a new one ;) lol