Wanneer krijg ik m’n auto terug?

Problemen met bedrijven en overheidsdiensten? Help@NRC gaat elke woensdag op zoek naar antwoorden. Vandaag: Citroën en UPS.

De vijf jaar oude Citroën C4 van Onno van Kessel uit Den Haag zakte tijdens het rijden plots door de achtervering. „Ik werd elektronisch gewaarschuwd niet harder dan 10 km/h te rijden”, vertelt Van Kessel.

Heel voorzichtig bracht hij zijn auto naar de dealer voor reparatie. „Daar kreeg ik te horen dat de pneumatische vering lek was. Ze moesten een nieuwe vering bestellen maar konden me niet vertellen hoe lang dat zou duren.”

Als zijn auto na een tijdje nog altijd niet hersteld is neemt Van Kessel contact op met de garage. „Ze konden niet zeggen wanneer de onderdelen geleverd werden.” Gefrustreerd mailt Van Kessel de klantenservice van Citroën. „Na twee weken antwoordden ze slechts dat mijn mail in behandeling was”, aldus Van Kessel.

Ruim vijf weken later en 435 euro armer is Van Kessels wagen hersteld – echter nog altijd zonder antwoord van de klantenservice.

Citroën biedt uiteindelijk excuses aan voor de lange levertermijn. „De levering was vertraagd door toeleveringsproblemen”, laat woordvoerster Anne Lobbes desgevraagd weten. „Inmiddels zorgt een nieuwe leverancier voor de beschikbaarheid van dit onderdeel.”

Dat Van Kessel van de klantenservice geen update kreeg over de stand van zaken „had niet mogen gebeuren”, zegt Lobbes. „We hebben dit opgenomen met de betrokken medewerkers.”