Gênante vertoning beschonken Anouk blijkt een ‘Apeldoorn bellen’

Screenshot uit reclamespotje Centraal Beheer Achmea

Gisteren gaf ze nog toe dat ze misschien iets te diep in het glaasje had gekeken. Arie Boomsma zette een filmpje op Twitter van een uit haar dak gaande, ogenschijnlijk straalbezopen zangeres Anouk. Vandaag blijkt het de nieuwe ‘Even Apeldoorn bellen’ te zijn.

Met deze tweet stuurde Arie Boomsma even een nieuwe minirel de wereld in:

Twitter avatar arieboomsma Arie Boomsma mini songfestival met Anouk - http://t.co/oP1qgAhvk9

De 38-jarige zangeres brengt lallend het nummer Birds ten gehore voor een klein aantal mensen. Over twee weken doet Anouk een poging om met het liedje een plek in de finale van het Eurovisie Songfestival te veroveren. Dat lukte Nederland sinds 2004 niet meer. Ook de groep Yellow Claw zette gisteren een filmpje van de dronken Anouk op Twitter, terwijl ze losging op hun afterparty:

Twitter avatar Yellow_Claw Yellow Claw AFTERPARTY MET ANOUK! MUHAHAHA! http://t.co/ycu0co2VHX

Even later verklaarde de zangeres:

Twitter avatar Anouk Anouk I’ll never drink again! never mind. Cheers!
I’m sorry but this is drop.dead.funny.
# YellowClawRocks! http://t.co/ah2rgkmQDN

Ze lijkt het hele voorval daar al niet bijzonder serieus te nemen. Naar nu blijkt terecht, want ze verklaarde vandaag op Twitter het volgende:

Het blijkt allemaal onderdeel uit te maken van een grote reclamecampagne van Centraal Beheer Achmea. Ook wel - beter - bekend van ‘Even Apeldoorn bellen’. Anouk schrijft op haar site:

“Één van mijn wensen is altijd geweest, om een keer in een Centraal Beheer/ “Even Apeldoorn Bellen” commercial te spelen. Tot mijn grote verbazing werd ik 4 weken geleden gebeld of ik daar aan mee wilde doen. Ik heb natuurlijk ja gezegd. Vooral omdat Paul Meijer, die een aantal van mijn favoriete “Even Apeldoorn Bellen” commercials heeft gemaakt, het ging regisseren. Wat een man. Hij is die echte rockster!

De opname dagen waren 1 groot feest. ik heb in tijden niet meer zo gelachen. Tijdens de shoot heb ik een paar filmpjes opgenomen, want het leek mij te grappig om die online te gooien, en te kijken wat er zou gebeuren. Dat heb ik geweten. Het spijt me dat ik jullie in de maling heb genomen maar het was te leuk om het niet te doen. Oh ja, niet boos zijn op Arie. Ik houd van mijn Judas.”

De grote reclamestunt mondt uit in het volgende spotje, van een Anouk die brak na het feesten iets te laat wakker wordt:

Daar komen we trouwens nog wat meer ‘uitgelekte’ beelden van de feestende zangeres tegen: