Tóch nog eens KLM- spaartegoed

Problemen met bedrijven en overheidsdiensten? Help@NRC gaat elke woensdag op zoek naar antwoorden. Vandaag: KLM-spaartegoed en UPS.

We hadden aangekondigd niets meer over de Award Miles van luchtvaartmaatschappij KLM te schrijven, maar we doen het toch nog één keer.

Een lezer uit Wassenaar, die Help@NRC benaderde, had namelijk een wel heel vreemd verhaal. Wat is het geval? Zijn vrouw en hij sparen beiden punten via Flying Blue, KLM’s frequent flyer-programma. Maar toen meneer onlangs zijn spaartegoed controleerde, bleek dat zijn vrouw 30.000 Award Miles had, terwijl zijn saldo op nul stond. En dat terwijl hij nooit het vliegtuig neemt zonder zijn vrouw, schrijft hij. Tot twee keer toe zocht hij contact met KLM, maar hierop kwam geen reactie.

Reden te meer dus voor ons om KLM nog één keer over op raadselachtige wijze verdwenen Award Miles te benaderen.

De vliegtuigmaatschappij laat desgevraagd weten individueel contact op te zullen nemen met de klant. „Over de inhoud van hetgeen is afgesproken met onze klanten doen wij nooit uitspraken richting de media”, verklaart de woordvoerder.

Gelukkige wil de lezer uit Wassenaar ons wel vertellen hoe de kwestie is opgelost. De luchtvaartmaatschappij heeft voorgesteld dat hij zijn punten terugkrijgt als hij voor 2014 een reis bij KLM boekt. „Mijn vrouw en ik willen al lang naar New York”, laat de man weten. „Ik denk dat we hier gebruik van gaan maken.”