‘No show’ bij reservering restaurant? Deze eigenaar zet je op Twitter

Wat doe je als eigenaar van een restaurant, als je zo spuugzat bent dat mensen niet komen opdagen voor reserveringen? Precies, je zet hun namen gewoon op Twitter.

Tafels die leeg blijven door mensen die niet komen opdagen voor reserveringen: Red Medicine is het zat. Foto/ Stock.xchng

“Hee, eikel. Ja, jij ja. Ik heb net mensen moeten wegsturen uit het restaurant, omdat jij een tafel hebt gereserveerd. En wat doe je vervolgens? Precies, je komt gewoon niet.” We kruipen maar even in het hoofd van de gefrustreerde eigenaar van restaurant Red Medicine in Los Angeles. En hoe ga je dan om met de frustratie? Precies, ‘namen en shamen’: naam en toenaam op Twitter. Dat zal ze leren.

Twitter avatar redmedicinela Red Medicine Hi Kyle Anderson (323), I hope you enjoyed your gf’s bday and the flowers that you didn’t bring when you no-showed for your 815 res. Thanks.
Twitter avatar redmedicinela Red Medicine Also, big thanks to Carlos MacManus, Colin Rolfs, Allison Joyce, Sam Java, Daniella Brown, and Matt Lopez for no-showing btwn 730p-930p.
Twitter avatar redmedicinela Red Medicine All the nice guests who wonder why restaurants overbook and they sometimes have to wait for their res should thank people like those below.

Het wordt al een ‘omgekeerde Yelpgenoemd. Over Yelp gesproken, hier zijn wat ongezouten meningen over het restaurant te lezen. Weten de ‘daders’ meteen wat ze misten. Of niet.

‘We zijn de no-shows zat.’

Tegenover LA Eater verklaart eigenaar Noah Ellis de onorthodoxe manier van ‘anger management’. Volgens hem zijn de ‘no-shows’ erg negatief voor zijn restaurant:

“Het is altijd al een probleem geweest hier (in het restaurant en in LA in het algemeen), maar het is een lastige kwestie: de restaurants die overboeken om zichzelf te beschermen, straffen de gasten die op tijd verschijnen voor hun reserveringen, maar niet de mensen die dat niet doen.”

De tweets volgden op het verlies van een paar “prime tables” zaterdag, dat zowel het restaurant als de gasten benadeelde.

“We vonden het niet eerlijk voor gasten die een vroegere of latere reservering aannamen, omdat het dus niet anders kon.”

Bang voor reacties van de mensen die hij pontificaal op Twitter heeft gezet, is de eigenaar niet:

“Ze weten het vast niet eens. En als ze het al weten, maakt het ze waarschijnlijk niets uit. Anders kwamen ze in de eerste plaats wel opdagen. Ach, dat is het leven.”

Nou, kom maar op, Jonnie Boer (@librije) en Sergio Herman (@sergioherman): aanpakken dat tuig!