Terugkijken: Hagoort verdedigt ‘NPO’ bij Pauw en Witteman

Ondanks alle commotie gisteren over de rebranding van de publieke tv- en radiozenders met voortaan ‘NPO’ blijft de publieke omroep voet bij stuk houden. De naams-en logowijziging die anderhalve ton gaat kosten, is nodig omdat de publieke omroep met haar tijd mee moet gaan zei voorzitter van de NPO, Henk Hagoort, gisteren bij Pauw en Witteman.

Still uit uitzending.

Ondanks alle commotie gisteren over de rebranding van de publieke tv- en radiozenders met voortaan ‘NPO’ blijft de publieke omroep voet bij stuk houden. De naams-en logowijziging die anderhalve ton gaat kosten, is nodig omdat de publieke omroep met haar tijd mee moet gaan zei voorzitter van de NPO, Henk Hagoort, gisteren bij Pauw en Witteman.

#NPO was gisteren trending topic op Twitter; de reacties op de verandering waren over het algemeen vrij negatief. De meeste mensen vinden het onnodig en te duur. Hagoort betoogde gisteren echter dat het nodig is om voor eenheid te zorgen tussen alle verschillende namen van de zenders, maar ook zoals de site Uitzendinggemist.nl en de verschillende apps.

“Er is nu geen verzamelnaam voor alle zenders. Het is belangrijk dat alle programma’s vindbaar blijven en dat er eenduidigheid is.”

Volgens Hagoort kost het gewoon wat tijd voordat iedereen eraan gewend zal zijn; hij moest er zelf ook even aan wennen: