Atletiekclub wil geen KPN meer

Problemen met bedrijven en overheidsdiensten? Help@NRC gaat elke woensdag op zoek naar antwoorden. Vandaag: administratiekosten CJIB en KPN.

Die vaste telefoon in het clubhuis van atletiekvereniging Ciko’66 uit Arnhem werd nauwelijks meer gebruikt. „Hij stond er maar te staan. We hadden gesprekskosten van een paar kwartjes per maand”, zegt penningmeester Martin Mommersteeg. En dat terwijl de abonnementskosten wel zo’n 30 euro waren. „Dat kan een arme vereniging in deze tijd goed gebruiken.”

In december besloot het bestuur de vaste telefoon te vervangen voor een mobieltje. In januari nam Mommersteeg contact op met KPN om het einde van de relatie aan te kondigen.

Prima, zei een KPN-medewerker. Maar volgens de computer kon dat pas per 1 januari 2014. „Om te vernemen hoe het niet volgens de computer maar een medewerker zou kunnen, nam ik contact met de klachtenbalie op”, zegt Mommersteeg.

Zijn klacht wordt herkend en hij krijgt de belofte dat hij wordt teruggebeld om te bevestigen dat het abonnement is opgezegd. Maar dat gebeurt niet. En als hij zelf weer contact opneemt, is de afspraak niet terug te vinden.

Een week later belt KPN met slecht nieuws: het abonnement is met een jaar verlengd en kan dus pas op 1 januari 2014 stoppen.

Mommersteeg benadert NRC@Help en wij benaderen KPN. „Twee minuten later had ik een voicemailbericht van KPN dat men het contract per 1 april stopzet. Fijn, maar eigenlijk triest dat het zo moet.”

Tekst: Camil Driessen . E-mail: help@nrc.nl.