Recensie-overzicht Opera

L’amour des trois oranges in het Muziektheater Amsterdam t/m 21 maart

NRC HandelsbladDe partituur, met groot aandeel voor slagwerk en koperblazers, is ongelooflijk swingend, filmisch en veeleisend; Prokofjev is voortdurend al weer overgeschakeld naar een nieuw ritme voor je adem zich heeft kunnen aanpassen.Pelly vertaalt dat naar veel rennende personages, met koddige kleine pasjes. [...] Niets zo goed tegen winterse somberte als esthetisch absurdisme van dit niveau. *****

de VolkskrantIn L’amour des trois oranges blijft de Franse regisseur Laurent Pelly trouw aan de 18de-eeuwse bron: een theatersatire van Carlo Gozzi. Het hele handboek commedia dell’arte trekt voorbij. Wie ooit verzeild is geraakt in Frans straattheater, herkent bovendien de lokale accenten. Vooral aan malle loopjes hebben Pelly en choreografe Laura Scozzi secuur geschaafd. Misschien te vlijtig, want na een uur ben je ‘de gezwinde pas’ en ‘het parmantige heertje’ wel beu. ***