Graag overtref ik de wensen van de klant Kantine

Pitch

„Ik ben geen perfectionist. Natuurlijk werk ik nauwkeurig, maar ik vind details minder belangrijk dan het grote geheel. Die eigenschap past bij de moderne marktonderzoeker. Vroeger was het belangrijker dat alles tot in de puntjes klopte. Je deed statistisch onderzoek en koppelde de uitslag terug aan de opdrachtgever. Nu is dat niet meer voldoende.

„Als marktonderzoeker combineer je tegenwoordig de resultaten met informatie die te vinden is op sociale media. Onderzoek je de klanttevredenheid van een bedrijf, dan doe je niet alleen de traditionele enquête, maar probeer je via Twitter en Facebook ook de sfeer rond een bedrijf te achterhalen. Dat geeft een veel completer beeld.

„Ik heb commerciële economie (hbo) en organisatiewetenschappen (wo) gestudeerd. De eerste studie heeft me geleerd goed marktonderzoek te doen, de tweede hoe je het onderzoek vervolgens gebruikt binnen de bestaande organisatiestructuren. In mijn ideale baan analyseer ik niet alleen gegevens, maar kijk ik ook met een helikopterblik naar de beste toepassing in een bedrijf.

„Graag overtref ik de wensen van mijn klanten. Als iemand me vraagt binnen vier maanden iets af te hebben, dan zorg ik dat het binnen drie maanden klaar is. Ik werk snel, to the point en zonder nonsens. Ik voeg nooit overbodige vragen toe in een enquête.

„Naast mijn gewone werkzaamheden schrijf ik columns, essays en interviews voor Clou, een tijdschrift over marktonderzoek. Dat vind ik leuk om te doen en zo blijf ik nadenken over mijn vak.”

Ben jij ook op zoek naar een baan en wil je jezelf graag pitchen? Of heb jij misschien de ideale baan voor Ahmed Bulut? Mail naar werk@nrc.nl