Láátste keer geschrapte KLM-miles

Nederlandse Antillen, eiland Bonaire, 01-11-2009 Cara•bische Zee, een van de ABC-eilanden. eilandgebied en na Curaao het grootste eiland van de Nederlandse Antillen. Het is gelegen in het zuidelijke deel van de Cara•bische Zee, voor de kust van Venezuela, en behoort tot de ABC-eilanden van de Kleine Antillen. De hoofdstad van Bonaire is Kralendijk. De oudste nederzetting is Rincon. Een boeing 747 van air-France KLM op de landingsbaan van het vliegveld van Bonaire. Foto: Evelyne Jacq
Nederlandse Antillen, eiland Bonaire, 01-11-2009 Cara•bische Zee, een van de ABC-eilanden. eilandgebied en na Curaao het grootste eiland van de Nederlandse Antillen. Het is gelegen in het zuidelijke deel van de Cara•bische Zee, voor de kust van Venezuela, en behoort tot de ABC-eilanden van de Kleine Antillen. De hoofdstad van Bonaire is Kralendijk. De oudste nederzetting is Rincon. Een boeing 747 van air-France KLM op de landingsbaan van het vliegveld van Bonaire. Foto: Evelyne Jacq Evelyne Jacq

Poeh, er kwamen nogal wat reacties op de Help-kwestie over geschrapte tegoeden bij KLM’s frequent flyer-programma Flying Blue. Voor de allereerste klager over dit onderwerp, de heer Schroots uit Amsterdam, leverde de interventie van Help@NRC teruggave van zijn 217.616 Award Miles op. Voor een anonieme lezer uit Dordrecht idem.

Genoeg reden dus voor tal van overige gedupeerden om ons te benaderen in een ultieme poging verdwenen spaartegoeden terug te krijgen. Nu kunnen – en willen – wij geen eindeloze serie van Help-rubrieken aan KLM’s Flying Blue wijden, dus dit is onze aller-aller-laatste aflevering in deze never ending story.

Voor de heer Hoving uit Susteren (94.479 miles), Nicolaas van Zalinge (ruim 85.000), Anton van Winden (onbekend aantal punten), de heer Smits uit Veldhoven (onbekend) en de heer Visser (circa 100.000 miles) hebben wij nog een bemiddelingspoging gedaan.

Een woordvoerder liet gisteren weten dat KLM met hen allemaal contact heeft opgenomen en dat „van geval tot geval” wordt bekeken of er een oplossing mogelijk is. Maar KLM wil niet zeggen of het in sommige gevallen daadwerkelijk tot teruggave van de punten is gekomen: „Over de inhoud van hetgeen is afgesproken met onze klanten doet KLM nooit uitspraken richting media.”

Van de heren Van Zalinge en Van Winden kreeg Help@NRC bericht dat ze KLM weliswaar aan de telefoon hadden gehad, maar met de mededeling dat het bedrijf niets voor hen konden doen. Helaas.

Aan de heer Visser, van wie KLM geen gegevens had, of u ze wilt mailen: flyingblue4u@klm.com. Overige klachten kunnen ook daar naartoe. En meldt u zich vooral weer bij Help@NRC met klachten die níet over Flying Blue gaan.

Teri van der Heijden en Barbara Rijlaarsdam. Mail naar help@nrc.nl.