Beelden aan Zee, zakelijk directeur Rudolf van den Bosch

Slotaflevering. De 20 cultuurmakers die NRC een jaar lang intensief volgde, voerden in 2012 veel slecht nieuws-gesprekken. Maar ze vierden ook de nodige artistieke triomfen.

‘Wat we dit jaar hebben geleerd? Dat competitie plaats moet maken voor samenwerking.’

Beelden aan Zee, zakelijk directeur Rudolf van den Bosch

Hoe was 2012?

Een topjaar: het grootste bezoekersaantal sinds de opening in 1994. De heropening van onze Sprookjesbeeldentuin van Tom Otterness aan de Boulevard. Een bijzondere leerstoel aan de Universiteit Leiden. Total als sponsor en de verlenging van ons beneficiëntschap van de BankGiro Loterij.

Hoe wordt 2013?

Met tentoonstellingen over Bertozzi & Casoni en een groots overzicht van hedendaagse Russische beeldhouwkunst verwachten wij opnieuw meer bezoekers. Eind 2013 opent de Gipsotheek. Verdere uitbreiding van het particulier mecenaat ter ondersteuning van het artistieke beleid.”

Wat wilt u nog gezegd hebben?

Particulier mecenaat en bedrijfsleven zijn onmisbaar voor een gezond en hoogwaardig museaal aanbod. Ondernemende musea zijn in staat om samenwerkingen aan te gaan die werkelijk meerwaarde voor alle partijen bieden.