Dit zijn de irritantste reclames van het afgelopen jaar

Vanavond werd de Loden Leeuw uitgereikt, de jaarlijkse prijs voor de irritantste reclame. De dubieuze eerste prijs ging voor de tweede keer op rij naar online modeketen Zalando. De irritantste in een reclame figurerende BN’er was volgens de stemmers dit jaar Patricia Paay.

Allerirritantste BN’er: Patricia Paay
Een derde van de stemmen ging naar Paay, voor haar optreden in een commercial voor Miljoenenspel. Ze volgt daarmee Johan Derksen op. Paay reageerde:

“Het irriteert me verder niet, ik heb al afgerekend. Ik hoop dat het ook lang mag irriteren.”

Op één na irritantste BN’er
Tatjana werd tweede: ze kreeg 28 procent van de stemmen met haar reclame voor een fitnessketen.

http://www.youtube.com/watch?v=YAfwg9O3vSs

Op twee na irritantste BN’er: Winston
Winston Gerschtanowitz kreeg 18 procent van de stemmen voor zijn Vodafone reclame. De vierde en de vijfde plek waren voor Jörgen Raymann voor Robijn (13 procent) en Cas Jansen en Jack Wouterse voor C1000 (8 procent).

Allerirritantste reclame
Maar liefst 62 procent van de ruim zestigduizend deelnemers vond dit de irritantste reclame. Oordeel zelf.

Op één na irritantste reclame
Op grote afstand van Zalando staat Specsavers. Vijftien procent van de mensen stemden op deze reclame.

Op twee na irritantste reclame
Elf procent stemde voor deze commercial, van de Nederlandse Energie Maatschappij. Op de vierde en de vijfde plek kwamen SIRE (7 procent) en Simpel (5 procent). Conclusie: er was dit jaar toch echt geen overtuigend slechtere commercial dan die van Zalando.

    • Mirjam Remie