Kop koffie met de baas van UPC?

Foto Peter Hilz

Met Horizon TV wordt televisie kijken een adembenemende ervaring, belooft UPC. „U komt gewoon ogen te kort.”

Robert Vreeken uit Amsterdam ziet dat anders. Sinds hij overstapte van KPN op UPC heeft hij alleen maar problemen ondervonden.

Zomaar een greep uit zijn lijstje. Bij de helpdesk staat hij gemiddeld langer dan een uur in de wacht, de monteur komt later dan afgesproken, de toegezegde („karige”) compensatie komt nooit, hij kampt met UPC-storingen, de apparatuur werkt niet naar behoren, medewerkers geven tegenstrijdige informatie, zijn dongel gaat kapot.

Maar wat Vreeken vooral stoort, schrijft hij, is de landelijke campagne die UPC voor Horizon TV startte. „Terwijl de kinderziektes op alle fronten voortwoekeren!”

Ook op de site van de Consumentenbond stroomden de klachten de afgelopen weken binnen.

Vreeken wil UPC graag helpen zijn klantenservice te verbeteren. Hij zet hoog in: al weken probeert hij in contact te komen met bestuursvoorzitter Robert Dunn. „Als je dingen wilt veranderen, moet je met de topman spreken.”

Een kopje koffie met Dunn zit er echter niet in, zegt woordvoerder Ronald Sutmuller van UPC. „Ook gezien de agenda van de heer Dunn, moeten wij dit aanbod afslaan.” Maar het signaal dat Vree-ken heeft afgegeven, is wel degelijk gehoord, beklemtoont Sutmuller.

UPC was zó verrast door de vraag naar Horizon, dat het letterlijk werd overspoeld. En dat is niet een-twee-drie opgelost. „Je kunt niet simpelweg iemand neerzetten die de telefoon opneemt. Hij moet een klant wel kunnen helpen.”

Sutmuller bezweert dat UPC hard werkt om de software te verbeteren en alles doet om de klant beter te helpen. „Dat heeft tijd nodig. Maar we beloven beterschap. We schakelen op alle fronten bij.” Tekst Barbara Rijlaarsdam. Mail naar help@nrc.nl.