Emancipatie? Gedeeltelijk ontblote mannen verkopen je favoriete bloem

Heeft u ze al gezien? Sinds een paar dagen hangen de abri’s van Nederland vol met halfnaakte mannen. Zonder T-shirt, maar met een nonchalante tuinbroek, spijkerbroek en regenlaarzen aan, en een gieter, kruiwagen of schoffel in de hand. Maar vooral: met een bosje bloemen voor hun gladgeschoren sixpack.

Heb je ze al gezien? Sinds een paar dagen hangen de abri’s van Nederland vol met halfnaakte mannen. Zonder T-shirt, maar met een nonchalante tuinbroek, spijkerbroek en regenlaarzen aan, en een gieter, kruiwagen of schoffel in de hand. Maar vooral: met een bosje bloemen voor hun gladgeschoren sixpack.

“Hallo mevrouw, wat is uw lievelingsbloem?” vragen de mannen een duidelijk vrouwelijk publiek.

Vrouwelijk Nederland lijkt er wel over te spreken, en zelfs in de trein werden vandaag blijkbaar mannen met bloemen gesignaleerd:

Maar mocht je denken dat dit een paar onbaatzuchtige mannen zijn die graag zonder shirt rondlopen en vrouwen op hun favoriete bloem willen wijzen, dit is natuurlijk gewoon een reclamecampagne.

Bloemenbureau Holland maakte eerder de ergerlijke “Gèèèèèk op bloemen”-reclames en heeft nu blijkbaar een beter gat in de markt gevonden: de vrouwenreclame. En de man? Die heeft niet zo’n behoefte aan een bloemetje, die zetten we gewoon in als verkoopobject.

Traditioneel wordt de man met schaars geklede dames verleid om een bepaalde auto te kopen. Zijn de rollen nu omgedraaid? Eerder was er al de aantrekkelijke campagne van Jillz:

Iedere vrouw kende de reclame, maar of ze nu veel meer van de “CyderBlend” zijn gaan drinken, is maar de vraag. En een man wil zeker niet meer met het drankje worden gesignaleerd.

En gaan mensen hier dan meer bloemen van kopen? Die mannen vergeten we niet zo snel, maar of vrouwen er nu van naar de bloemenkiosk rennen… De reclamecampagne kan in het rijtje van bevreemdende reclamecampagnebureaus waarin een volledige branche wordt vertegenwoordigd. Na de spiegel van de kapper en het meest veelzijdige stukje vlees nu ook de veelzijdige mannen met sexy bloemen.