KPN-klanten getroffen door internetstoring

Klanten van KPN en dochter XS4ALL in het hele land hebben vanochtend enkele uren last gehad van een storing in hun vaste internetverbinding. Een woordvoerder van het bedrijf meldde dat de problemen, die rond 08.00 uur ontstonden, rond 10.00 uur verholpen waren.

Zo’n vierhonderdduizend abonnees werden getroffen door de storing, die ontstond in een zogenoemd knooppunt. Het is nog niet duidelijk hoe het probleem ontstond, meldt persbureau Novum. Momenteel wordt het internetverkeer omgeleid via een ander knooppunt.

De zegsman liet weten het erg vervelend te vinden voor getroffen klanten. Het kan zijn dat er momenteel nog kleine problemen zijn, maar dit komt volgens de woordvoerder door het feit dat er veel modems tegelijkertijd weer verbinding proberen te krijgen.

Abonnees van KPN-dochter Telfort ondervonden voor zover bekend geen problemen door de storing.

Als gevolg van de storing was zowel de klantenservice als de abonneeservice van NRC Handelsblad vanochtend enkele uren niet bereikbaar.