Zo worden die onwerkelijke reclamebeelden gefilmd

Een biertje inschenken, een reep chocola breken of een fles champagne ontkurken. In televisiereclames ziet dat er allemaal veel mooier uit dan het in werkelijkheid is. En dat komt door bedrijven zoals The Marmalade.

The Marmalade is een Duitse studio die dit soort dagelijkse handelingen op een prachtige, visueel aantrekkelijke manier op camera probeert te krijgen. En dat doen ze niet alleen maar door digitale nabewerking. Voor ieder shot bouwt het bedrijf aparte hulpmiddelen om het glas bijvoorbeeld keer op keer op precies de juiste manier in te schenken. Een zelfgebouwde robotcamera, die alles vanuit iedere denkbare positie in high-speed kan filmen, zorgt vervolgens voor de unieke beelden.

Want daar zijn de opdrachtgevers naar op zoek, aldus The Marmalade in dit achter-de-schermen filmpje: beelden die nog nooit eerder gemaakt zijn en eigenlijk onmogelijk lijken.

http://www.youtube.com/watch?v=cKC6j7pW6T0

    • Lex Boon