Belgen hebben oog voor drama - hoezo een ietsiepietsie over the top?

'TNT, we know drama' is de slogan, en met recht. Foto Screenshot YouTube / turnerbenelux

Belgen hebben oog voor drama. Daarover bestaat na de lancering van de nieuwe zender TNT geen twijfel meer. Of zijn het toch de Amerikaanse invloeden? Volgens eigen zeggen plaatste TNT, een van origine Amerikaans kanaal, ter ere van zijn debuut op de Belgische tv een rode knop op een plein… en wachten maar.

De lanceringscommercial van tv-zender TNT:

Natuurlijk, het is reclame. En dus zal de hele boel ongetwijfeld in scène zijn gezet - en nee, daarmee bedoel ik uiteraard niet alleen wat er gebeurt nadat iemand op de knop drukt, maar doel ik ook op de mensen die de knop indrukken en op alle toevallige passanten en ramptoeristen. Maar maakt dat uit? Ook als zij allemaal acteurs zijn, dan nog is de reclame van de tv-zender (Turner Network Television) vrij briljant bedacht.

TNT is nu alleen nog te ontvangen in België, in de paketten van tv-aanbieder Telenet, maar zal over enige tijd ook worden aangeboden in Nederland. Laten we hopen dat de reclames hier net zo vermakelijk zullen zijn als in België. Dat zijn is TNT overigens aan zijn stand verplicht. De slogan van de nieuwe zender luidt immers: TNT, we know drama.

Dat kun je in België na deze commercial in ieder geval wel zeggen.