Publieke omroep legt ton neer voor domeinnaam npo.nl

Screenshot publiekeomroep.nl

De Nederlandse Publieke Omroep betaalt honderdduizend euro om de domeinnaam npo.nl over te nemen van de Nederlandse Postduivenhouders Organisatie. “We merkten dat onze vindbaarheid op internet terugliep”, verklaart een woordvoerder van het omroepbedrijf tegen persbureau Novum.

Het omroepbedrijf is nu nog te vinden op publiekeomroep.nl. De woordvoerder verdedigt dat juist in een periode van bezuinigingen een ton wordt uitgegeven aan een domeinnaam. “De vindbaarheid op internet wordt steeds belangrijker.”

De enige andere optie was volgens hem de naam zo veranderen dat er wel een beschikbare domeinnaam bij kan worden gevonden.

“Maar dan hadden we onder meer ons briefpapier moeten veranderen en dat kost veel meer geld.”

De publieke omroep maakte gisteren bekend dat de komende jaren 625 banen worden wegbezuinigd. Daarbij worden veel gedwongen ontslagen verwacht. De ontslagronde is al begonnen. Het kabinet wil tweehonderd miljoen euro bezuinigen op de omroepen.

Een deel van de ton die de NPO betaalt behelst een onkostenvergoeding voor de postduivenhouders om hun briefpapier aan te passen. Een doorverwijzing, zoals bijvoorbeeld op spits.nl een verwijzing naar spitsnieuws.nl staat, was volgens de NPO geen optie.